“Ik heb het (creatieve) wiel uitgevonden!”

Nederlands blog artikel

Gepost door: Stephan
Stephan M - creatieve marketing en reclame

Riep Sanches in 1760 toen hij instinctief op het idee kwam om zijn zelfgeteelde spruitjes als bloemkolen te verkopen die expres te weinig zonlicht waren gegeven. Naar zijn eigen zeggen bleven alleen zo de belangrijkste voedingsstoffen compact bewaard en waren ze ook nog handzaam! In zijn tijd bestonden er nog geen naslagwerken over reclame en marketing. Sanches was daarom naar eigen zeggen de eerste die creatief was en hielp hiermee de andere ondernemers van Buenos Aires. Hij stelde deze bevindingen en zijn creativiteit zo doordacht en wetenschappelijk mogelijk op. Waarna hij het vervolgens op een perkamentrol schreef (deze moest volgens diens verkoper de tand des tijd voor zeker 10.000 jaar doorstaan).

Gustaaf had bovenstaande memoires gelezen van een kladje dat nog net leesbaar en met veel egard achter glas was opgesteld in de bibliotheek van Rome. De stadsbibliotheek was dat jaar, 1910, geopend ter ere van het 2500 jarige bestaan van de hoofdstad. Gustaaf was in de veronderstelling dat mede het overdrijven een leuke creatieve manier was om producten van anderen aan te prijzen. In de bieb was hij op zoek naar eigenlijk “niets”, althans, hij hoopte “niets” te vinden over creatieve marketing (een term die hij er zelf aan had gegeven). Hij was naar eigen zeggen uniek! En vooral in zijn denkwijze dacht hij de eerste te zijn. Hij stapte na 10 minuten naar het perkament getuurd te hebben weer naar buiten, krabde zich achter zijn oor en kwam tot een kleine eyeopener dat hij misschien niet de eerste was. Deze teleurstellende gedachte legde hij snel naast zich neer en dacht bij zichzelf: “Ik ga er een boek over schrijven!” Zo zouden zijn creatieve gedachten beter bewaard blijven.

2009. Alexander beseft dat hij niet de enige is die creatief kan denken. Hij weet dat hij er aanleg voor heeft. Hij weet ook dat dat in dit tijdperk niet genoeg is. Omdat creatieve marketing zijn passie is, haalt hij alle middelen aan om zichzelf sterker te maken; Photoshop, Indesign, Illustrator, ed. Hij gaat naar seminars, leest boeken van Gustaaf, reist de hele wereld af om inspiratie op te doen, wil zoveel mogelijk nieuwe mensen ontmoeten. Het lukt Alexander aardig snel en op creatieve wijze hierin op te vallen en erkenning te krijgen.

Er verschijnt een headline in de lucht, zoals dat eigenlijk aldoor gebeurt. Quick kan hem lezen, want zij heeft zichzelf geabonneerd op de feed “Creatieve Marketing”, via persbureau Twitter. “Het Grootste Nieuws van 2880!” staat er, ’s werelds oudste server is gevonden in de woestijn van de voormalige laaglanden”. Tot die tijd werd gedacht dat Emily de oudste server was die gevonden was, zij was volgens de geleerden 800 jaar oud. Emily was door deze headline op de tweede plaats gekomen, Dolly werd 75 jaar ouder geschat en was daarmee de koploper geworden van de oude digitale schatten van de republiek Aarde. De reden dat dit bericht in deze feed verscheen was omdat er oa diverse blogs en een website van Stephan M op waren gevonden. Oude nieuwe creatieve marketing en ideeën gingen de revue passeren. Binnen 3 terraseconden werden haar hersenen gevuld met de content, gedachtegangen, werken uit deze server. “Als ze toen eens wisten, wat we nu weten over Creatieve Marketing en collectieve tijdloze gedachtegangen, potentie van de mens, etc.”, dacht Quick..

(de vier bovenstaande personen zijn fictieve, enkel het bestaan van Alexander is geverifieerd.)

Namens Stephan M, SAV Makatita

Wat u miste tijdens de troonrede: de introductie van het Ministerie van de Toekomst.

Gepost door: Stephan
Concepting---wat-u-miste-tijdens-de-troonrede-G

Een troonrede wordt gebruikt om aan de maatschappij aan te geven wat het beleid is dat het kabinet de aankomende periode gaat voeren. Als marketing conceptmaker kijk (en vooral luister) ik anders naar de troonrede dan menig ander Nederlander.

Zo ook deze keer. De vraag die mij gisteren maar niet los liet was: wat maakt Nederland dan zo onderscheidend? En wordt dit onderscheidend vermogen (op de juiste wijze) vermarkt? Zodat de inwoners van Nederland een (nog) betere toekomst te wachten staat? Ik mis een ministerie dat ik voor het gemak het ministerie van Marketing noem of anderen het ministerie van de Toekomst noemen. Een ministerie dat zich richt op de vermarkting van Nederland. more

Heeft Stephan een tumor in zijn hoofd.

Een continue beweging van afferente en efferente neuronen.

Gepost door: Stephan
Creatieve-marketing-concepten-webdevelopment---hersenen

Niet een fenomeen van een film, wel één die een beschrijving doet van een gebeurtenis die naar mijn weten nog niet op deze manier is uitgelicht. Phenomenom. Een film met John Travolta, waarin hij een simpele boer speelt (had ook een tuinman kunnen zijn), die plots door een licht wordt geraakt. Van het één op het andere creatieve moment is hij hyperintelligent, ziet verbanden die anderen niet zien, maakt zich binnen een half uur een taal eigen, lost onmogelijke problemen op en heeft ideeën waar menig mens nog aan moet wennen.

De brug (van Varol (de voorzijde) naar zijn plurale tantum.

Op dat laatste stukje uit de vorige alinea ligt de link met Stephan M. Creatieve ideeën en verbanden waar anderen in sommige gevallen aan moeten wennen. Een continue beweging van efferente neuronen en afferente neuronen onder de Cortex Cerebri die aldoor bezig zijn met het zoeken naar creatieve verbanden, ideeën, oplossingen en more

Blog pagina Stephan M

Gepost door: Stephan
Stephan M - creatieve marketing en reclame - Blog

Deze pagina is gereserveerd voor diegene die iets te vertellen hebben over creativiteit, marketing, reclame, ideeen, concepten, etc. Zoals je ziet, binnenkort zal zien, zijn more

StephanM Newsletter


Fatal error: Call to undefined function insert_cform() in /home/stephanm/domains/stephanm.nl/public_html/wp-content/themes/stephan/footer.php on line 33