Gastblog: De confessie van Hendric B. Jean de Tuinman

Erg uniek stukje internet.

Gepost door: Billie Jean
Stephan M - Michael Jackson - creatieve marketing en reclame

Nooit had ik verwacht dat ik langer zou leven dan Michael Jackson (hier heb ik bewust meerdere malen over nagedacht). Eigenlijk was ik in de veronderstelling dat hij diegene zou zijn die ècht onsterfelijk kon worden. Het magische idee had mij bevangen, dat hij wel iets tegen de het verouderen kon vinden en daadwerkelijk altijd jong zou blijven.

Hij was een aardige, aimabele man. Ondanks dat bijna alle mensen om mij heen mij bij mijn voornaam noemden, had hij een eigen bijnaam voor me: BJ. Ik vond het leuk, het gaf mij het gevoel dat hij echt bij mij stil stond.

In mijn functie kwam ik dus doorgaans met hem in contact. Hierdoor had ik het privilege dat ik hem van dichterbij kon meemaken en kon beleven hoe hij echt was. Na de afgelopen 31 jaar voor de familie gewerkt te hebben, waarvan de laatste 15 jaar voor de één-na jongste zoon, kan ik toch zeggen dat mijn beeld goed onderbouwd is:

Het was een creatieve grootheid. Misschien zijn tijd vooruit of anders bekeken, onze referentiekaders vooruit. Deze laatste heeft hij blijvend breder getrokken. Overigens met veel dank, ook hij heeft mij ongetwijfeld beïnvloed om buiten de grenzen te kijken en te (laten) beleven. Naast het gebruikelijke heg knippen, wat ik op een gegeven moment kon combineren met een voortreffelijke moonwalk, was ik na verloop van tijd ook in staat mijn doorgaande overvloed aan (“ongewone”) ideeën vorm te geven om zo mijn eigen HIStory te plannen.

Als er echt een volgend leven bestaat hoop ik dat ik als Creative Director / Creative Marketeer word geboren. Waarin hopelijk een deel van de opgedane buiten-de-kaders-denken door mijn DNA is opgenomen.

Met dank aan MJ.

BJ (beter bekend als Stephan Makatita)

 

Wat u miste tijdens de troonrede: de introductie van het Ministerie van de Toekomst.

Gepost door: Stephan
Concepting---wat-u-miste-tijdens-de-troonrede-G

Een troonrede wordt gebruikt om aan de maatschappij aan te geven wat het beleid is dat het kabinet de aankomende periode gaat voeren. Als marketing conceptmaker kijk (en vooral luister) ik anders naar de troonrede dan menig ander Nederlander.

Zo ook deze keer. De vraag die mij gisteren maar niet los liet was: wat maakt Nederland dan zo onderscheidend? En wordt dit onderscheidend vermogen (op de juiste wijze) vermarkt? Zodat de inwoners van Nederland een (nog) betere toekomst te wachten staat? Ik mis een ministerie dat ik voor het gemak het ministerie van Marketing noem of anderen het ministerie van de Toekomst noemen. Een ministerie dat zich richt op de vermarkting van Nederland. more

Heeft Stephan een tumor in zijn hoofd.

Een continue beweging van afferente en efferente neuronen.

Gepost door: Stephan
Creatieve-marketing-concepten-webdevelopment---hersenen

Niet een fenomeen van een film, wel één die een beschrijving doet van een gebeurtenis die naar mijn weten nog niet op deze manier is uitgelicht. Phenomenom. Een film met John Travolta, waarin hij een simpele boer speelt (had ook een tuinman kunnen zijn), die plots door een licht wordt geraakt. Van het één op het andere creatieve moment is hij hyperintelligent, ziet verbanden die anderen niet zien, maakt zich binnen een half uur een taal eigen, lost onmogelijke problemen op en heeft ideeën waar menig mens nog aan moet wennen.

De brug (van Varol (de voorzijde) naar zijn plurale tantum.

Op dat laatste stukje uit de vorige alinea ligt de link met Stephan M. Creatieve ideeën en verbanden waar anderen in sommige gevallen aan moeten wennen. Een continue beweging van efferente neuronen en afferente neuronen onder de Cortex Cerebri die aldoor bezig zijn met het zoeken naar creatieve verbanden, ideeën, oplossingen en more

Blog pagina Stephan M

Gepost door: Stephan
Stephan M - creatieve marketing en reclame - Blog

Deze pagina is gereserveerd voor diegene die iets te vertellen hebben over creativiteit, marketing, reclame, ideeen, concepten, etc. Zoals je ziet, binnenkort zal zien, zijn more

“Ik heb het (creatieve) wiel uitgevonden!”

Nederlands blog artikel

Gepost door: Stephan
Stephan M - creatieve marketing en reclame

Riep Sanches in 1760 toen hij instinctief op het idee kwam om zijn zelfgeteelde spruitjes als bloemkolen te verkopen die expres te weinig zonlicht waren gegeven. Naar zijn eigen zeggen bleven alleen zo de belangrijkste voedingsstoffen compact bewaard en waren ze ook nog handzaam! In zijn tijd bestonden er nog geen naslagwerken over reclame en marketing. Sanches was daarom naar eigen zeggen de eerste die  more

StephanM Newsletter