Heeft Stephan een tumor in zijn hoofd.

Een continue beweging van afferente en efferente neuronen.

Gepost door: Stephan
Creatieve-marketing-concepten-webdevelopment---hersenen

Niet een fenomeen van een film, wel één die een beschrijving doet van een gebeurtenis die naar mijn weten nog niet op deze manier is uitgelicht. Phenomenom. Een film met John Travolta, waarin hij een simpele boer speelt (had ook een tuinman kunnen zijn), die plots door een licht wordt geraakt. Van het één op het andere creatieve moment is hij hyperintelligent, ziet verbanden die anderen niet zien, maakt zich binnen een half uur een taal eigen, lost onmogelijke problemen op en heeft ideeën waar menig mens nog aan moet wennen.

De brug (van Varol (de voorzijde) naar zijn plurale tantum.

Op dat laatste stukje uit de vorige alinea ligt de link met Stephan M. Creatieve ideeën en verbanden waar anderen in sommige gevallen aan moeten wennen. Een continue beweging van efferente neuronen en afferente neuronen onder de Cortex Cerebri die aldoor bezig zijn met het zoeken naar creatieve verbanden, ideeën, oplossingen en uitwerkingen. Hierbij ligt vaak de uitdaging om buiten het referentiekader inspiratie op te doen om vervolgens de eigen te vergroten centraal.

De film eindigt met de dood van John. Ondanks dat hij hem zelf zag aankomen is hij niet geraakt door een mysterieus licht uit een ver afgelegen sterrenstelsel. Een tumor ter grootte van een walnoot is verantwoordelijk voor deze immense hersenactiviteit en capaciteit.

Deze gelijkenis bleek voor intimi, kennissen en familieleden te groot. Zij denken een verband te zien tussen de creativiteit en de processen die hier mee gemoeid gaan en vragen zich af in welke mate de synaptogenese, mbt deze creativiteit, afwijkend is. Deze bezorgde mensen moest uitgelegd worden dat er echt geen licht werd gezien. De bezorgdheid nam toe en quablijkelijk kon dit maar op één manier weggenomen worden.

Ze schenen al een afspraak te hebben gemaakt met een doktor. Stephan dacht dat het een grap was, de uitnodiging voor aankomende maandag in zijn digitale agenda: bezoek Dr. Swaab aan het Lab.

Wordt vervolgd…

(voor de beste beleving klik je de roze links aan) 

 

Wat u miste tijdens de troonrede: de introductie van het Ministerie van de Toekomst.

Gepost door: Stephan
Concepting---wat-u-miste-tijdens-de-troonrede-G

Een troonrede wordt gebruikt om aan de maatschappij aan te geven wat het beleid is dat het kabinet de aankomende periode gaat voeren. Als marketing conceptmaker kijk (en vooral luister) ik anders naar de troonrede dan menig ander Nederlander.

Zo ook deze keer. De vraag die mij gisteren maar niet los liet was: wat maakt Nederland dan zo onderscheidend? En wordt dit onderscheidend vermogen (op de juiste wijze) vermarkt? Zodat de inwoners van Nederland een (nog) betere toekomst te wachten staat? Ik mis een ministerie dat ik voor het gemak het ministerie van Marketing noem of anderen het ministerie van de Toekomst noemen. Een ministerie dat zich richt op de vermarkting van Nederland. more

Blog pagina Stephan M

Gepost door: Stephan
Stephan M - creatieve marketing en reclame - Blog

Deze pagina is gereserveerd voor diegene die iets te vertellen hebben over creativiteit, marketing, reclame, ideeen, concepten, etc. Zoals je ziet, binnenkort zal zien, zijn more

“Ik heb het (creatieve) wiel uitgevonden!”

Nederlands blog artikel

Gepost door: Stephan
Stephan M - creatieve marketing en reclame

Riep Sanches in 1760 toen hij instinctief op het idee kwam om zijn zelfgeteelde spruitjes als bloemkolen te verkopen die expres te weinig zonlicht waren gegeven. Naar zijn eigen zeggen bleven alleen zo de belangrijkste voedingsstoffen compact bewaard en waren ze ook nog handzaam! In zijn tijd bestonden er nog geen naslagwerken over reclame en marketing. Sanches was daarom naar eigen zeggen de eerste die  more

StephanM Newsletter


Fatal error: Call to undefined function insert_cform() in /home/stephanm/domains/stephanm.nl/public_html/wp-content/themes/stephan/footer.php on line 33